Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), 1 Ocak 2024 itibarıyla yurt dışı telefonların IMEI kayıtlarını sıfırlayacak ve bu telefonların Türkiye’de tekrar kullanıma açılacağını duyurmuştu. Ancak, 1 Ocak’ta birçok kullanıcının telefonu açılmadı.
BTK’dan yapılan açıklamada, IMEI kayıtlarının sıfırlanma işleminin teknik bir sorun nedeniyle gerçekleşemediği belirtildi. Söz konusu sorunun giderilmesi için çalışmaların sürdüğü ve en kısa sürede tamamlanacağı ifade edildi.
Bu arada, IMEI kaydı yaptırılmamış olan telefonların kullanım süresi 120 gündür. Bu süre, 1 Ocak itibarıyla sıfırlanmış oldu. Yani, IMEI kaydı yaptırılmamış olan telefonlar, 1 Ocak’tan itibaren 120 gün daha Türkiye’de kullanılabilecek.
Çift sim kart yuvası olan telefonlar ne olacak?
Çift sim kart yuvası olan telefonlarda, ikinci sim kart yuvası için ikinci bir IMEI numarası bulunuyor. Bu nedenle, bu telefonların ikinci sim kart yuvaları, 1 Ocak itibarıyla tekrar kullanıma açıldı.
IMEI kayıtları ne zaman sıfırlanacak?
BTK’dan yapılan açıklamada, IMEI kayıtlarının sıfırlanma işleminin en kısa sürede tamamlanacağı belirtildi. Ancak, bu konuda henüz net bir tarih verilmedi.






